söndag 10 augusti 2014

Nystart

Efter mitt livs första semester har jag nu landat. Tillbaka på västkusten. Tillbaka till vardagen. Tillbaka till rutiner, jobb och lägenheten. Jag och R har nog börjat längta bort lite extra under sommaren då vi har åkt på turné mellan otroligt generösa och gästvänliga föräldrar och svärföräldrar. Trädgård, hav och hus är något som känns lockande och kanske inte så förfärligt långt in i framtiden. Snart kanske vi är trädgårdsmästare och husägare?

Jag kommer göra mitt bästa för att ta vara på tiden här och nu och inte se detta livet som en transportsträcka mot hus, hav och trädgård. Jag ska njuta av fina restauranger, gymmet på 10 min gångavstånd, närheten till arbete, kulturutbudet i storstaden och regnet!

Tillbaka till vardagen. Tillbaka till rutiner. Hur kan man då omforma sina rutiner? Jag vill att mina rutiner ska få mig att må bra och att njuta av vardagen. Rutiner hjälper mig att slippa fatta små beslut varje dag. Vad ska jag äta? Ska jag träna? Ska jag ta bussen till jobbet? Ska jag handla idag? Laga mat? JAg tror att jag och R tidigare tänkt att rutiner som de jag just nämnde ska skapas och formas för att minimera tiden man lägger på matlagning etc för att få tid till annat. Mitt nya tankesätt säger mig att jag vill maximera glädjen och njutningen under utförandet av rutinerna. Jag vill att det ska vara kul på träningen, på väg till jobbet och när jag går och handlar. Hur gör jag det då? Jag kanske väljer nya träningsformer, läser en bok på bussen eller handlar nya varor i en ny affär för att få lite omväxling. Testa nytt :)

Under dagen kommer jag tänka vidare på mina rutiner inför hösten. Tips på vardagslyx mottages gärna :)
Jag tycker även att man i sina rutiner ska lägga in lyx som ansiktsmask eller massage, tid för vänner eller annat pyssel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar