onsdag 29 augusti 2012

Mellanmål x2

Jag och maken tycker om att fika tillsammans:) Det har alltså blivit så att nu under mina grönsaksdagar har jag inte kunnat äta det mesta som han vill ha till fika så vi har fått göra varsin rätt:) Jag knaprar på "nyttiga" chokladbollar och han på sina risbullar. Jag dricker honungsvatten eller örtte och han kaffe. Jag måste erkänna att jag är mer sugen på kaffe än på kakor!!Doften gör det svårt att motstå!
Här kommer recepten.

Risbullar:
1 dl socker
100g smör
2 dl havregryn
2 dl puffat ris
2 tsk vaniljsocker
Blanda allt, forma till bollar och rulla sen i puffat ris

"Nyttiga" chokladbollar:
1 näve valnötter
2 nävar andra nötter och mandlar
ca 10 aprikoser
(ev 2 msk kakao)
lite vatten
Blanda allt och mixa ihop till en massa. Forma till bollar och rulla i riven kokos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar