onsdag 29 augusti 2012

Tidig morgon

Gick upp kl 6 idag för att bevisa för mig själv att jag kan gå upp. Jag kände mig faktiskt pigg när jag gick upp:) Jag aktiverade mig och gjorde musli av delar av det puffade riset som blev över när mannen gjorde risbullar. Jag tror den blev god, har inte smakat själv eftersom jag är på sista detox-dagen nu. När muslin var klar tog jag en kopp te och sen morgonpromenad.

Hälsomusli:
6 dl havregryn
0,5 dl sesamfrö
2 dl linfrö
2 dl riven kokos
4 dl puffat ris
1,5 msk kanel
2 dl solroskärnor
1 dl pumpakärnor
1,5 dl vatten
0,75 dl olja
1 msk honung

Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Värm vatten och olja och smält honungen däri. Häll sen över vätskan i bunken och blanda. Lägg i en långpanna och rosta i ugnen ca 20 min i 200 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar