torsdag 5 september 2013

Dagens träning

Idag blir det ett konditionspass på crosstrainer och cykel. Det är i alla fall planen sen får jag se vad knät säger. Jag sparar överkroppen tills imorgon och fokuserar på cardio idag. Jag fick ett tips av sjukgymnasten som jag vill dela med mig av till alla som har hållit på med en aktivitet, men fått sluta pga skada.

Jag har ju alltid gått på step och det var verkligen glädje varje tisdag kl. 18.00 när det bästa passet med den bästa ledaren började. Inget fick komma emellan, inget! Sen hände det med mitt knä och sen dess har det alltid kommit emellan. Jag har inte börjat gå på step igen, men nu har jag börjat förbereda mitt knä på att gå på pass. Jag går upp och ner på stepbrädan på gymmet för att knät ska vänja sig vid rörelsen lite i taget. Jag kör 2x20 på varje ben, vanliga basicsteg. Det är roligt hur tråkigt det än låter :)

Lycka till alla som vill komma tillbaka till sin favoritaktivitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar