söndag 1 september 2013

Utvärdering vecka 2

Bakslag! Lite pinsamt att erkänna, men denna veckan har varit sämre än jag trodde när jag kände mig så stark efter första veckan. Jag har ju aldrig problem med att följa träningsplanen i stort sätt och det har gått bra även denna vecka. Så det är något positivt. Bakslaget eller återfallet eller vad jag ska kalla det handlar om maten/ sockret...jag känner mig aldrig mätt utan jag söker hela tiden efter lite mer mat fast ändå vet jag att kroppen får vad den behöver om jag håller mig till veckoplanen. Det var som att jag aldrig hämtade mig från första veckans cheat meal..

Jag tar detta med mig och går in i en ny vecka med nytt hopp och mod och en vilja att leva sunt. Jag blir även lite nedstämd av sockret som antagligen påverkar blodsockret och humöret. Inget vidare, men jag försöker se det som en utmaning att ta sig förbi, inte låta sockrets makt regera utan bestämma mig för att jag själv vill vara mitt fokus- inte socker..

Mitt knä har även varit lite svajigt efter sista besöket hos sjukgymnasten. Vi testade nya övningar eftersom jag inte haft problem med de jag fick först, men dagen efter besöket hade jag lite ont i knät igen..vilat helt idag så får jag se imorgon hur det känns.

Jag tar med mig goda träningsvanor från veckan som gått och nästa vecka kommer jag fokusera på:

  • Följa kostplanen
  • Känna efter om jag är mätt och fundera på varför jag inte är det om det känns så
  • Försöka se mönster i när sötsuget slår till
  • Tänka efter innan jag äter
  • Dricka mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar