onsdag 23 januari 2013

Hungerskänslor

Dagar utan träning känns nästa värre än dagar med träning när det kommer till hungerskänslor. För mig slår dessa till på kvällen efter middagen. Det känns som att mat föder hunger. Då är det något som är fel va? Min hjärna är nog för van vid att få något i kroppen vid den tiden..svårt att ta sig ut sånt.

Ett sätt som jag försöker med är att i förväg bestämma vad jag "får" äta och det funkar ok. Bättre än inget. Det som är speciellt med kvällen är att det liksom känns sorgligt att man tänker att man äter det sista på hela dagen. Efter kvällsmaten så får man inte äta förrän frukost. Den tanken känns jobbig eftersom det finns mycket gott jag kan äta NU!

Det är tur att man får en ny chans att bryta (o)vanor varje dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar