lördag 19 januari 2013

Nystart

På måndag börjar en ny termin för mig och det är också den sista terminen i skolan! 10:e terminen! Ska bli väldigt spännande och läskigt att gå vidare i livet efter skolan tar slut.

Hur som helst. Ny termin betyder också ny start på träning och hälsosamhet. Jag måste erkänna att senaste 4 veckorna har varit förfärliga vad det gäller just det. Först jul och sen bröllopsresa och nu sjukdom.

Eftersom jag inte kan börja med träning nu som jag hade önskat så får jag börja planera för den och även fokusera på maten. Jag ska ju in i nya rutiner även om jag fortfarande pluggar så kommer exjobbet innebära vissa förändringar eftersom jag ska sitta på företagets kontor och göra mitt arbete där mestadels. Mina träningstider kommer vara lite mindre flexibla.

Min nya träningsstrategi:
Jag går från att träna kortare pass 6 ggr i veckan till att träna lite längre pass 4-5 ggr i veckan. Jag ska försöka gå på ett corepass, en konditionsklass, ett styrkepass och ett pass på gymmet, även en morgonträning med cardio och ett kort gymbesök med fokus på rumpa och axlar.

Min nya matstrategi:
jag ska försöka planera bättre. Vi kommer ha mindre tid att laga mat och även handla så veckoplanering kommer det att bli till 100%. Sen så kommer jag försöka att fokusera på mellanmål och planera även dessa. Jag hade tänkt att ha lite GI-tänk vad det gäller maten och när jag kommer igång med träningen kommer jag försöka lägga till lite extra protein.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar