fredag 29 mars 2013

Matplanering deff 2013

Jag tänkte planera maten en vecka i taget. Eftersom varken jag eller Robert gillar att stå i köket varje dag så kommer vi nog fortsätta vårt vinnande koncept med att laga många matlådor på söndagar. Denna söndagen blir det fisksoppa och kycklinggryta med broccoli. Jag har inte så mycket erfarenhet av deff innan, men det jag tycker är svårast är att få tillräckligt mycket protein i kosten.

Senare under veckan kommer det bli omelett och risgrynsgröt. Gröten är väl kanske inte den bästa deffmaten, men jag kompenserar det genom resten av dagskosten samt att jag äter det till lunch och inte proppar i mig alla kolhydrater på kvällen. Med lättmjölk får man ner fetthalten vilket är bra :)

Till mellanmål har jag tänkt mig proteinkladdkaka, kvarg med bär och kaffe med kokt ägg.

Frukosten är svår..jag vill äta något som jag tycker om, samtidigt ska det ju inte vara alldeles för onyttigt. Hittills lutar det åt kvarg med vaniljyoghurt, lite musli och ett ägg eller proteinpannkaka på helgen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar