måndag 4 mars 2013

Träningsmotivation

Jag har, de senaste gångerna jag tränat, inte alls känt för att ta ut mig eller utmana mig i olika övningar. Jag går på mina "vanliga" pass body combat och stepklasser, men det är liksom inte lika jobbigt längre och jag tror det beror på att jag liksom inte är lika motiverad att ta i, men varför?

Jag antar att det går i vågor, men det känns lite tråkigt ändå. Idag var det en kompis som sa till mig att följa med på body combat och då blev det lite lättare :) Så, jag har tänkt lite på vad som kan påverka viljan att träna och ta i och mina slutsatser är:

1. Träna tillsammans med någon gör det roligare
2. Tänk på hur det känns efteråt
3. Jag tycker om träningsvärk så jag har det som motivation ibland :)
4. Tänk rent logiskt på hälsoeffekter. Tänk på kroppens bästa.
5. Gå hem ibland istället för till gymmet för att bara slappna av och ta hand om dig själv och dina känslor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar