fredag 19 oktober 2012

God vegetarisk böngryta!

När jag var lite mer vegetarian än vad jag är nu så gjorde jag ofta varianter på denna grytan. Nu var det så länge sen jag gjorde den så det var gott att äta igen!

Vegetarisk böngryta:
3 rårivna morötter
½ rotselleri, riven
2 gula lökar
2 burkar vita bönor i tomatsås
1 gul paprika
creme fraiche

soja, cayennepeppar, paprikapulver, tomatpure, buljongtärning

Jag hettade upp rapsolja med cayenne och paprikapulver. La efter det först i löken, sedan rotfrukter. Lät det fräsa en stund. Sen hade jag i vita bönor och sist paprika. Kryddade sist med lite olika saker som ni kan se och hade i ca 1 dl creme fraiche. Servera gärna med pasta, ris eller liknande till :) Ska också tilläggas att det är VÄLDIGT lätt att göra. Tar nog ca 30 min från start till att man har det på talliken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar