tisdag 2 oktober 2012

TRX

Idag var det då dags för att för första gången prova på det som jag tycker alla snackar om just nu- trx. Jag inledde med ett kortare pass på 30 min för att se om det var något för mig. Jag tyckte faktiskt det var rätt kul:) Man gör ju i den takten man vill och reglerar motståndet med olika vinklar i sin egen kropp vilket gör det lätt att anpassa efter egna förutsättningar. Det svåraste momentet var "plankövningarna" där man stod med händerna i golvet och fötterna i öglorna och gjorde vissa övningar. Jag är inte så bra på plankan nämligen! Jag vet inte om jag har fel teknik eller bara väldigt svaga axlar men jag blir trött i armarna och axlarna, inte magen..

Det blir nog i alla fall några fler försök, även de långa passen innan jag kan säga om det är något som jag ska fortsätta med hela livet typ- så som jag tycker om step! Det är verkligen min favorit! För er som inte helt vet vad TRX är så kan ni se på bilen och föreställa er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar