tisdag 16 oktober 2012

TRX single leg squat

I somras där jag jobbade fick jag en utmaning. Göra en single leg squat:

Jag har testat men det har inte gått så bra...och det är en sak jag verkligen skulle vilja klara av. Som ett tecken på att träningen gjort mig starkare också! Jag har fortfarande inte klarat detta och jag har haft lite svårt att veta hur jag ska träna på det för jag kommer liksom inte hela vägen ner hur jag än försöker. Gör ont i båda benen då...

Men i morse på TRX-passet så gjorde vi denna övningen. Då gjorde man såhär:
Det blev mycket lättare eftersom man kan kompensera lite med armarna, men tillslut borde man ju klara det utan armar om man ligger i och tränar. Tror det är en del teknik och framförallt balans också. Jag önskar mig själv lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar