torsdag 25 oktober 2012

Uppnå målet

Att sätta upp ett mål kan vara ganska lätt och även sätta igång aktiviteter i rätt riktning. Men det kan vara svårt att behålla fokus, motivation och bilden av målet. Jag kan till och med glömma bort att jag har satt upp ett mål ibland. Resultatet blir då att saker jag gör leder mig åt helt motsatt håll än det som målet beskriver.

Mitt mål denna hösten var att komma i form till bröllopsresan i slutet av december. Det är ju ganska lång tid kvar, men halva tiden har gått och jag känner inte precis att jag har kämpat så mycket som jag föreställde mig. Jag vill ju se resan som en verklig belöning för mina insatser! Visst, vissa saker har varit bra, till exempel träningen. Jag känner mig stolt över att jag klarar av det och jag har faktiskt inte gjort många omotiverade undantag sedan 1 september. Jag har även testat nya träningspass och lärt mig mycket om träning och muskler.

Det som jag inte har gjort är att jag har gett min kropp rätt förutsättningar för att tillgodogöra sig träningen på bästa sätt. Jag har lärt mig och läst mycket om hur viktigt det är med rätt mat, men jag har inte riktigt orkat anstränga mig för att både klara träningen och maten. Det känns som att det är dags nu att faktiskt lägga i en växel och ge mig själv en god chans att ta det sista steget för att komma iväg till Asien och känna mig nöjd och värd det :)

Ska försöka rikta mina inlägg mot mer psykologiska tips och trix för att finna rätt fokus och motivation att vilja gå i rätt riktning. Det finns många vägar för att nå målet, min önskan är att hitta min "rätt" kombination av aktiviteter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar