onsdag 28 november 2012

Proteinmuffins med pepparkakssmak

Ikväll har vi haft julstök här hemma :) Till och med Robert har bakat!men det mesta gick fel..
Har du köpt saffran älskling? frågade jag. Nej, det har jag glömt..
Har du köpt äppelmos älskling? nej, det glömde jag visst..
När knäcken står på spisen frågade jag var han hade lagt knäckformarna. Jag har visst glömt att köpa sånna..
Ja, så fortsatte det typ.
Slutsats: går med och handla eller gör det själv. Låt inte killen göra det. Iaf inte när det gäller bakning :)

Till mina muffins hade jag tillslut iaf:

1 dl mellanmjölk
2 skopor vaniljproteinpulver
1 tsk bakpulver
lite vaniljsocker
3 msk rårörsocker
knappt 1 dl äppelmos
ca 0,5 dl mald mandel
2 äggvitor
1 tsk kanel
0,5 tsk malda nejlikor
0,5 tsk ingefära (jag  tog kanske lite mer)
2,5 dl havregryn

Mixa allt med stavmixer till en lös smet. Häll i formar och ställ i 175 grader varm ugn ca 20 min.
Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar