fredag 2 november 2012

Smått och gott

Igår gjorde jag lite små söta saker.
1.Lemon curd
2.Yoghurtmousse med vit choklad
3. Snöbollar med hallon

Lemon curden gjorde jag utifrån ett recept jag hittade här, men jag gjorde vissa ändringar. Jag använde inte bara sötningsmedel för jag tycker det är rätt äckligt, så jag tog typ hälften vanligt florsocker.

Lemon curden använde jag sedan till recept 3, snöbollarna som jag kallar dem. Receptet kommer från samma blogg, men jag gjorde även här lite annorlunda.

Jag mixade keso och tillsatte sedan mixad kockos tills konsistensen blev ok för att rulla. Sedan fyllde jag de frusna hallonen med lemon curd. Rulla 10 bollar av kesoblandningen och platta ut dem. Lägg ett hallon i mitten och rulla ihop till en boll igen. Rulla i kokos- klart!
1 dl keso
ca 3 msk mixad kokosmjöl (eventuellt mer om smeten är för kladdig)
10 frysta hallon
lemon curd
ca 30g riven kokos

Yoghurtmoussen var enkel men det gick inte så bra för mig när jag gjorde den. Man skulle göra såhär:
Vispa upp turkisk youghurt. Smält vit choklad. Blanda chokladen i yoghurten under omrörning och tillsätt honung.
250g turkisk yoghurt
100g vit choklad
lite honung

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar