fredag 8 februari 2013

Kaloriräknare på nätet

Ibland känner jag ett behov att att veta hur mycket och vilka näringsämnen jag stoppar i mig. Då räcker det inte bara med min egna uppskattning av vad jag äter utan då och då brukar jag fylla i min kost på en sida på nätet som jag gillar linkura.se. Då kan jag se om jag får i mig för mycket eller för lite och vilka livmedel som innehåller mycket eller lite äring per vikt och volym. Jag lär mig alltid något nytt och det hoppas jag kan lära mig att äta bättre och nyttigare saker till vardags. Det kan ju vara så enkelt som att byta ut pasta mot fullkornspasta eller välja rätt sorts protein beroende på vad man behöver.

Man kan även på denna sidan skapa sina egna recept och se näringssammansättningen för dessa. Eftersom jag inte gör detta kontinuerligt så använder jag inte alla funktioner, men om man fyller i ordentligt på sidan kan man följa allt möjligt, näringskurvor, vikt, träningsmängd och allt möjligt sånt. Mycket kommer man åt kostnadsfritt, men vissa delar är låsta.

idag ska jag äta utelunch så det blir svårt att fylla i, men gott är det i alla fall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar