fredag 7 september 2012

Bilder!

Det serveras äppelbullar och knäckflarn på balkongen!

Dessa ska vara extra kalori snåla. Recept från MåBra. Väldigt goda! Smakar som "vanliga" bullar med jäst men det är bara bakpulver i smeten. Kan säkert varieras med andra frukter eller bär.

Dessa kakorna är bakade efter ett recept i Roberts farmors gamla kakbok från typ 40-talet när bakpulvret kom. Jag gjorde med fiberhavregryn istället för vanliga och så hade jag pyttelite sirap i smeten. Några böjde jag och några gjorde jag platta. Säkert mycket gott med smörkräm emellan.
Detta är väl kanske inte den bästa träningsmaten precis men för att jag ska kunna klara av att hålla i träningen så länge så måste jag unna mig lite sötsaker ibland, men inte mer än en gång i veckan typ. Beror ju på hur mycket man äter.Jag tycker ju om själva aktiviteten bakning också och då ingår det att provsmaka.

Förutom dessa två blev det rågbröd och en slags radiokaka.

Imorgon återkommer jag med lite mer träningsbabbel:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar