tisdag 4 september 2012

Posten kommer inte fram!

Idag har jag själv fått reda ut varför vi inte får någon post hem till oss. Trodde först det hade med flytten eller mitt namnbyte att göra, men jag hade fel..
Det är nämligen så att hyresvärden håller på med arbete på baksidan av huset och de har grävt av alla ingångar till trapphusen. Det är ju egentligen ingen fara för det finns ingångar till alla på framsidan också..nästan..E-uppgången finns nämligen bara på den avgrävda sidan så posten hittar inte in..alla min post och alla andras post låg på postkontoret...jippi..

Så, vi hyresgäster måste gå genom soprummet, men det gör inte posten för att de inte kan hitta genom källargångarna. Det förstår jag, men jag undrar hur hyresvärden har tänkt sig egentligen?! Vi kan inte heller ta emot samtal från någon porttelefon så ingen kan hälsa på oss eller bli insläppt utan att vi går ner alla våningarna och öppnar dörren. Cykelrummet är också kasst..måste även där ta omvägen genom soprummet..

Veckan börjar inte så värst lysande..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar