tisdag 25 september 2012

Höstväder!

Nu känns det verkligen som höst! Det bästa med det är när man kan dricka te och tända ljus! En annan favorit som jag har är att lägga sig i bastun en stund efter man tränat! Sååå skönt och man känner sig verkligen värd det då! Det känns lite lättare att cykla hem från gymmet i regnet och blåsten då.

Idag sitter jag bara hemma och pluggar, dricker kaffe och äter apelsin.  Det blir lite senare en promenad till affären. Tänkte köpa några smågrejer även fast vi överstigit vår matbudget denna månaden, men lite mjölk och kvarg måste man väl få komplettera med...? Anledningen är att jag ska sköta min frukost och mellanmål och...jag vill testa ett nytt recept: Nyttiga chokladbollar eller Lätta chokladbollar även kalorisnåla! :)

Till 25st behöver man:

  • 1 dl (125 g) kvarg1%
  • 2 msk fruktsocker
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 1 tsk strösocker
  • 3 dl havregryn
  • 2 krm salt
  • 2 msk kakao
  • 2 msk varmt kaffe
  • 2 suketter
  • Kokos
  • Vatten
  1. Börja att lägga i kaffet och suketterna i en kopp och rör om så att suketterna löser sig
  2. Lägg i alla övriga ingredienser i en bunke, häll i kaffet och rör ihop smeten, helst med elvisp.
  3. Rulla sedan till 25 små bollar, blöt med lite vatten på utsidan och rulla i kokos. 
En chokladboll innehåller ca 25kcal för er som är intresserade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar