måndag 3 september 2012

Träningsupplägg

Jag är ju ganska mycket nybörjare i styrketräningsvetenskap så jag har försökt att läsa på lite nu innan skolan drog igång idag. Det är ju som i alla andra känsliga och okänsliga ämnen att det finns olika åsikter.

Jag skulle igår försöka bestämma en preliminärt schema inför kommande vecka och eftersom jag själv inte har någon erfarenhet av hur min kropp reagerar på olika program så måste jag ju börja någonstans. Detta är min plan:

Måndag: Cardio
Tisdag: Favoritstep!
Onsdag: Ben, mage, rygg
Torsdag:
Fredag:axlar, bröst, biceps, triceps
Lördag: Step igen eller body combat
Söndag: Helkroppspass eller krafttag plus afro

Jag vet inte riktigt hur man ska tänka. Jag tänker i alla fall så att även fast jag har bestämt mig för att satsa lite mer än vanligt på gymmet så vill jag inte skippa de pass som jag tycker mest om! Så jag försöker kombinera. Sen är det så att jag inte är det bästa på att själv ta i allt vad jag orkar på gymmet, men jag gör mitt bästa. Har ibland någon med mig för att jag ska ge lite till! För att variera tyngre träning med mer uthållighetsträning så lägger jag in ett valfritt krafttag(bodypump) i veckan. Det står på söndagen, men blir troligtvis på lördagen istället för konditionspass. Jag kommer inte ha exakt samma schema varje vecka, men ha kvar samma styrkepass varje vecka. Ibland kommer jag även lägga in extra vilodagar.

Jag hoppas att upplägget ska fungera för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar